بررسی تأثیر ورزش طولانی مدت منظم بر روی میزان اینترلوکین1

برای شما اطلاعاتی در مورد بررسی تأثیر ورزش طولانی مدت منظم بر روی میزان اینترلوکین1 آماده کرده ام مطالعه فرمایید

ازگاری به فعالیت ورزشی بر روی این هورمون پرداخته‌اند؛ ازجمله و همکاران به‌منظور بررسی میزان  ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻣﻨﻈﻢ ﺑﺪﻧﯽ ﺑﺮ ﺑﺮﺧﯽ از ﻓﺎﮐﺘﻮرﻫﺎي ﭘﯿﺶ اﻟﺘﻬﺎﺑﯽ و ﺿﺪ اﻟﺘﻬﺎﺑﯽ ﺑﯿﻤﺎران ﻣﺒﺘﻼ ‹ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ ﻣﻨﻈﻢ و ورزش، ﺑﺎ ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎ و ﺳﺎزﮔﺎ ري ﺗﺄﺛﯿﺮ ورزش ﺑﺮ ﺑﻪ وﺿﻌﯿﺖ ﻧﺎﺗﻮاﻧﯽ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻮد ﺑﻪ ﻣﮑﺎﻧﯿﺴﻢ در ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪت ﻧﯿﺰ ﺻﺪق ﮐﻨﺪ در ﮐﻨﺎر اثر یک دوره تمرینات تناوبی شدید بر میزان اینترلوکین سرمی در ‹ ري اﺳﮑﯿﺰوﻓﺮﻧﯽ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻣﺼﺮف ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪت داروﻫﺎي آﻧﺘـ ﻫــﺎي ﻣــﻨﻈﻢ ورزﺷــﯽ در ﺳــﺎل اﺧﯿــﺮ ﺑــﻮد از در ﺑﺮرﺳـﯽ ﭘﯿﺸـﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ، ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﯽ ﮐﻪ اﺛﺮات ﻓﻌﺎﻟﯿـﺖ اﺛﺮ ﻫﺸﺖ ﻫﻔﺘﻪ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ ﺑﺎ ﮐﺶ ﺗﺮاﺑﺎﻧﺪ ﺑﺮ ﺳﻄﺢ ﺳﺮﻣﯽ اﯾﻨﺘﺮﻟﻮﮐﯿﻦ ﺑﺘﺎ و ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﻮاب در ‹ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ورزﺷﯽ ﻣﻨﻈﻢ ﺑﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﻃﻮل ﻋﻤﺮ و ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻄﺮ اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎري ﺑﺮاي ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯿﺰان ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﺗﻐﯿﯿﺮات β و ﭘﺲ ازﺗﻤﺮﯾﻦ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪت وﻣﻨﻈﻢ ﺑﺎ ﺷﺪت ﻣﺘﻮﺳﻂ  بررسی ارتباط کیفیت خواب با اینترلوکین بتا و پروتئین ‹ چکیده زمینه و هدف مطالعات متعددی حاکی از اثرگذاری فعالیت‌های ورزشی بر کیفیت خواب و شاخص‌های التهابی می باشد اما ارتباط کیفیت خواب و شاخص‌های  ‹ ‹ ماه تمرین مقاومتی و پیاده روی مورد بررسی قرار شدت و مدت فعالیت ورزشی منظم و کنترل شده به ویژه تمرینات هایی که به بررسی تأثیر تمرین مقاومتی بر سطح شاخص مقایسه اثر دو نوع تمرین اختیاری و استقامتی بر سطوح اینترلوکین ‹ از سوی دیگر مطالعات متعدد به بررسی ارتباط تمرینات ورزشی و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک پرداخته‌اند نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند عاملی مؤثر در حفظ  صفحه بعدصفحه بعد ایراناز نشانی شما درباره این مکان بیشتر بدانید بیشتر بدانید ورود تنظیمات حریم خصوصی شرایط زمینه تاریک خاموش

بررسی تأثیر ورزش طولانی مدت منظم بر روی میزان اینترلوکین1

بررسی تأثیر ورزش طولانی مدت منظم بر روی میزان اینترلوکین1

اینترلوکین1 به شدت با دیابت و عوارض آن در ارتباط می باشد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تغییرات اینترلوکین1 در بافت کلیه موش های دیابتی و تأثیر وزرش دراز مدت منظم مثل تریدمیل بر میزان اینترلوکین1 می باشد. برای اجرای این مطالعه، 30 موش صحرایی نر سه ماهه از نژاد ویستار با وزن تقریبی 250-300 گرم به صورت تصادفی انتخاب و به 4 گروه 10 تایی تقسیم شدند. جهت ایجاد دیابت در موش ها از روش تزریق داخل صفاقی mg/kg 60 استرپتوزوتوسین به صورت تک دوز استفاده گردید. قند خون در ابتدای شروع ورزش و بعد از اتمام ورزش دراز مدت (روزانه 1 ساعت و 6 روز در هفته با سرعت 22 متر در دقیقه به صورت 2 ماه توسط تریدمیل) اندازه گیری شد. موش های دو گروه سالم و دیابتیک با تزریق داخل صفاقی mg/kg 50 کتامین و mg/kg 5 زایلازین بیهوش شده و با خار ج کردن کلیه های حیوان مقادیر اینترلوکین1 اندازه گیری شد. برای مقایسۀ یافته ها از آنالیز واریانس و آزمون تعقیبی توکی استفاده خواهد شد.

میزان IL-1 تحت تاثیر دیابت در بافت کلیه موش های دیابتی افزایش معنی داری داشت. اما ورزش بلند مدت موجب کاهش معنی داری در میزان IL-1 در مقایسه با گروه دیابتی گردید. میزان IL-1 در گروههای سالم تحت تیمار ورزش تغییر معنی داری را نشان نداد.
نتایج حاصله از این مطالعه نشان می دهد که ورزش طولانی مدت منظم می تواند با مکانیسم هایی که هنوزبه خوبی شناخته نشده اند، اثرات ضد التهابی مثل کاهش تولید اینترلوکین1 داشته باشد. 

توضیحات بیشتر + دریافت

دسته بندی و تگ

  • دسته بندی : علوم پایه
  • تگ : دیابت,اینترلوکین,تأثیر ورزش بر اینترلوکین,تأثیر ورزش طولانی مدت

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک فرمایید